Gostja je uvodoma spregovorila o logopedih in logopedskih storitvah v Sloveniji in po svetu, vzrokih za nastanek težav ter preventivi, ki jo lahko izvajamo doma, v vrtcu in/ali šoli. Zgodnje prepoznavanje težav je namreč ključnega pomena. Spoznali smo razvoj govora in jezika od rojstva do vstopa otroka v šolo, povezavo med sluhom in govorom, najpogostejše govorno-jezikovne motnje ter tudi možnosti in načine spodbujanja ter razvijanja določenih glasov. V izredno pomoč nam je pri vsem tem lahko igra – t.i. orodje za komuniciranje.
V sklepnem delu predavanja smo spregovorili tudi o pomenu branja knjig. Pri tem moramo biti pozorni, da težavnost knjige prilagodimo otrokovim sposobnostim in ne starosti. Da ugotovimo, koliko informacij je za otroka dovolj, da vsebini še zmore slediti in jo razumeti. Zaželeno je, da poudarimo pomembne besede v knjigi in razširimo otrokovo izjavo. Pri vsem tem pa otroka ne silimo v branje, ampak ga skušamo zvabiti v branje na zabaven način, z igro vlog oziroma domišljijsko igro. To nam omogočata tudi klepetava lutka Gingo ter že omenjena tematska knjiga, ki je na voljo za uporabo tudi članom in uporabnikom naše knjižnice. Sicer pa otroku ponudimo izbiro med dvema knjigama, primernima njegovim sposobnostim. Izbiramo knjige, ki so otroku vsebinsko zanimivejše (na primer o dinozavrih, vozilih, princeskah …), pri tem pa začnemo s preprostejšimi in krajšimi zgodbami.
S tako zanimivimi in poučnimi vsebinami smo v brežiški knjižnici obarvali dan, ko praznujejo slovenske knjige. Če niste bili z nami oziroma bi radi izvedeli še več, lahko predavateljičinim nasvetom sledite tudi na spletnih mestih www.gingotalk.com in www.logopetka.com.
Mateja Kus, Knjižnica Brežice